PRISMATCH ! FINDER DU URET BILLIGERE - SÅ PRISMATCHER VI

Fortrydelse

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.  Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Varen sendes til:


Unikure.dk

Risvej 75

5800 Nyborg


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, såfremt der er lavet en aftale omkring dette.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

 

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via kontakt@unikure.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - Klageformular EU. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@unikure.dk.

Reklamation

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen. Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Få mere information på vores RMA side.


Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.


Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.


Varen sendes til: 

Unikure.dk

Risvej 75

5800 Nyborg

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.


Du finder vores fortrydelsesformular her: Fortrydelsesformular


Du finder vores reklamationformular her: Reklamationformular


Vores handelsbetingelser er opdateret d. 21-11-2023.


Start din fortrydelse eller reklamation her !

Fortrydelsesret ved køb på nettet
Start din reklamation/fortrydelsesret her
Køb retur fragt